We Love Communities
Bedrijven zijn vanwege de lockdown op zoek gegaan naar andere manieren om relaties te bouwen en onderhouden en nieuwe klanten aan te trekken. Founder van We Love Communities en de Online Community Summit, Maartje Blijleven, vertelt: “Een online community is een goed alternatief voor offline netwerken. Via een online community kan dat op een authentieke en aansprekende manier. Ik verwacht dat de vraag naar community’s (opbouwen) verder doorzet.” Eerder dit jaar lanceerde het bedrijf de Community Monitor, een onderzoek onder 4.000 ondernemers die werken met community’s in hun bedrijven. PRGoeroes werkte aan de publiciteit rond de monitor, het online event en het verder uitbouwen van de bekendheid van het bedrijf.
Opbouwen van community’s helpt met bedrijven bouwen
Uit onderzoek dat Harvard Business Review publiceerde, blijkt dat bijna 80 procent van de oprichters van start-ups vindt dat het opbouwen van een community van gebruikers belangrijk is voor hun bedrijf. Daarbij beschrijft 28 procent community’s als cruciaal voor hun succes. Ook topmerken zoals Apple, Microsoft en Amazon hebben allemaal flink geïnvesteerd in digitale en in-person community engagement in hun verschillende productportfolio’s, concludeert hetzelfde onderzoek. Uit de Community Monitor blijkt dat ruim de helft van de Nederlandse ondernemers (50,4 procent) Facebook ziet als dé plek om hun community op te zetten en verder te laten groeien. Instagram (16,7 procent) en LinkedIn (12,2 procent) maken de top drie compleet. Bedrijven gebruiken ook andere vormen van community’s. Zo bouwt 9,6 procent van de ondernemers hun community niet via sociale media, maar op hun eigen website of communityplatform.
Passende free publicity rondom community’s
Het vertegenwoordigen van dé onbetwiste community queen van de Benelux zorgde voor mooie freepublicity-resultaten. Het nieuws rondom het event en de monitor verscheen in Emerce, Customer Talk, Computable, Amsterdams Dagblad, Dagblad Utrecht, de krant van Werkendam etc. Ook waren er uitgebreide interviews bij Koffietijd (televisieprogramma van RTL), en interviews in Vrouw.Nieuws.nl, Adformatie en De Ondernemer.
Enkele publicaties die PRGoeroes voor We Love Communities heeft gerealiseerd:
De huidige publiciteit rondom We Love Communities ontdekken?
Ga nu naar: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4154296664657279&type=3
Meer over We Love Communities ontdekken?
Ga nu naar: http://www.welovecommunities.nl.