Vriendengroep en tevens creatief collectief Studio Underdogs uit Nederland maakte een tegenhanger van Facebook’s meest geliefde functionaliteit: de ‘Disslike’ mogelijkheid. Door de combinatie van de stickercampagne en gerichte media-aanpak kwam er bekendheid op gang en en werd Studio Underdogs al snel opgemerkt.
Social-Stickercampagne
De creatieve enthousiastelingen ontwikkelden stickers met ‘Big Fucking Like!’ (BFL!) in het blauw en ‘Big Fucking Disslike!’ (BFD!) in het rood. De stickersets werden gratis verspreid via diverse kanalen. Het is al snel een razend succes geworden en wordt zowel op straat als op Facebook gepromoot door fans. Er zijn ruim 50.000 stickers gemaakt en na een ruime week waren deze al naar alle hoeken van de wereld verzonden.
PR verzorgd door DelanoPR
De media pakte dit fenomeen direct op. Vlak na de pressrelease werd het nieuws gepubliceerd in de Metro, Telegraaf, Nu.nl, RTL en op verschillende radioshows kwam het onderwerp aan bod. Publiciteit tot en met België. DelanoPR is trots op de behaalde resultaten en adviseert ook graag u als ondernemer met strategische PR en communicatie.
Meer informatie over Studio Underdogs: www.studiounderdogs.nl
Een impressie van de publiciteit voor Studio Underdogs: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.295055793914738.73564.225558094197842&type=3