Zorgt publiciteit voor nominaties of nominaties voor publiciteit?
Het is de kip-of-eivraag: zorgt goede public relations dat je bedrijf wordt opgemerkt of betekent een nominatie publiciteit? Wij denken dat het allebei waar is. Zo denken diverse van onze klanten er ook over.
Van publiciteit tot nominatie
Laatst hadden wij een gesprek met een bedrijf met flinke ambities. Een échte, potentiële marktleider met grote plannen. Volledig onbekend, maar wel met de ambitie om te worden genomineerd op een lijst van een internationaal magazine. Het wil de publiciteit die komt uit de nominatie. Het wil tussen die andere succesvolle start-ups staan. Alleen voordat je daar tussen kan komen te staan heb je publiciteit nodig om te kunnen worden genomineerd. Het was duidelijk tijd voor een Big Brand Moment Brainstorm om tot een pr-planning te komen.
Van nominatie tot publiciteit
Een andere klant, Social Selling Services, werd opgenomen op de ’25 onder 25′ van Sprout. Het management van het SME-bureau Social Selling Services was blij verrast met de benoeming. “Het is een eer om genomineerd te worden, vooral omdat we een jonge start-up zijn”, zegt Larissa Berrenchina, die Social Selling Services afgelopen jaar na haar studie heeft opgericht. Het bedrijf wordt gerund door een groep jonge vrouwen onder de 25 jaar. Inmiddels vormen Bo Borkus en Danique Nueboer samen met Berrenchina het managementteam. De nominatie van Sprout zien zij als een bevestiging dat ze op de juiste route zitten. Uiteraard gingen we aan de slag met de nominatie als mooie pr-haak. Lokaal pakte Omroep Gelderland het nieuws op en vakmedia zoals Emerce en Sprout zelf publiceerden er ook over.
Welke route je ook neemt, we helpen je graag
Welke route jouw bedrijf ook wil nemen: van publiciteit naar een nominatie, of ben je genomineerd en kun je een publicitaire aanpak hiervoor gebruiken? Neem contact met ons op en we denken graag met je mee!