Hoe zorg je voor een goedbezochte beursstand? We zijn aan de slag gegaan en nodigden alle relevante media van Nederland uit om erbij te zijn.
Afgelopen maand was ik bij de Dutch Design Week 2023. Niet (alleen) omdat ik het leuk vind mij te laten inspireren, maar vooral omdat ik door het Hong Kong Design Centre was gevraagd om te werken aan de zichtbaarheid van hun komst naar Nederland voor deze beurs. Graag wilden ze laten zien aan welke innovaties er gewerkt is de afgelopen tijd. Ze lieten handenvol innovaties zien en vlogen zo’n acht innovatieve designers in om ze te presenteren. Twee ondernemers met een architectuur achtergrond kochten zelf een ticket om er ook bij te zijn. Dan heb je er vertrouwen in, toch? Ik kan het waarderen!
Hoe komt de innovatie van Hongkong in Nederland terecht?
Nederland en Hongkong hebben de handen ineengeslagen om te werken aan de uitdagingen die komen kijken bij de transitie naar een circulaire economie. Deze partnerschap vormt de aanleiding voor intensieve samenwerking tussen bedrijven, kennisinstellingen, designers en de overheden uit beide landen. Hun doel (aldus Roger Wu, Hong Kong Design Centre) was om hun werk te laten zien en om mensen te ontmoeten. Van nieuwe samenwerkingen opzetten, inspiratie op te doen tot en met connecten met nieuwe bedrijven, ondernemers en andere organisaties en innovators. Dan ben je op de Dutch Design Week wel op z’n plek natuurlijk.
Wat lieten ze zien op de beurs?
Roger vertelde dat ze eerst een grotere beurs hebben gehouden en daaruit een aantal designers uitkozen om mee te nemen naar Nederland. Het zorgde voor een presentatie van allemaal innovatieve projecten rond ouderenzorg, het ervaren van kunst door blinden, architectuur op plekken waar je denkt niet te willen of kunnen bouwen, schoenen van appelleer, etc, etc.
Wat CreativeNL van de samenwerking vindt?
Op de beurs kwamen we ook in gesprek met Monique. Zij is ook helemaal enthousiast over de samenwerking.
Monique Knapen, landenexpert China bij CreativeNL: “Hongkong loopt voorop met technologische innovatieve oplossingen en wil een belangrijke speler zijn in het bereiken van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Tegelijkertijd zie ik van die kant een grote nieuwsgierigheid naar de specifieke aanpak van Nederlandse designers en naar onze kennis over duurzaamheid.”
Als team zijn wij aan de slag gegaan en nodigden we alle relevante media van Nederland uit om erbij te zijn. Het resulteerde in diverse interviews van de designers in de Nederlandse media. Ook werd de beurs bezocht door handenvol influencers die de stand en de presentaties kwamen bezoeken. Internationaal werd het verhaal ook gepubliceerd. Je vindt hier de hele case: (LINK NAAR PRGOEROES DE CASE)
Doet jouw bedrijf ook weleens een beurs aan? Zin in om te werken aan een goedbezochte stand? Contact ons om te sparren!