Wat is PR?
Wat is wat? Simpel: PR is geen onderdeel van marketing – en dus ook niet van uw marketingmix. Een strategische verbinding tussen marketing en PR geeft wél de krachtigste aanpak voor communicatie en interactie met de doelgroepen. Met goede PR organiseren we naast het vaststellen van de boodschap ook de vertaling naar de juiste mediakanalen. Zo komt er een gewenste en consistente uitstraling richting de doelgroep. Deze zichtbaarheid leidt hierdoor naar een eerste stap van een gestructureerd opgebouwde (nieuwe) klantrelatie.
MEDIA-AANDACHT DOOR PUBLIC RELATIONS
PRGoeroes herkent nieuws in organisaties welke je kunt gebruiken om media-aandacht te krijgen. De artikelen die daaruit voortvloeien worden veel meer en beter gelezen, en zijn permanent geloofwaardig. Hiermee is een eerste stap gezet in de opbouw naar een gestructureerde (eerste) klantenrelatie.
EN WAT IS DE RELATIE TUSSEN PUBLIC RELATIONS EN BRANDING?
Heel kort door de bocht:
… PR is het creëren van zichtbaarheid en herkenning.
… Marketing is klanten interesseren voor….
… Branding is een vooraf bepaald imago en uitstraling neerzetten met zichtbaarheid.
Zichtbaarheid is onbetaalbaar belangrijk.
Om uw marketing en juiste branding een boost te geven, is ons periodieke PR-ondersteuning bij uitstek de geschikte aanpak. We zetten tijdens de ondersteuning middelen in zoals strategische geplande Big Brand Moments richting de media en herkennen PR-kansen in ons dagelijks contact met journalisten.