FAQ

Wat is PR?

Wat is wat? Simpel: PR is geen onderdeel van marketing – en dus ook niet van uw marketingmix. Een strategische verbinding tussen marketing en PR geeft wél de krachtigste aanpak voor communicatie en interactie met de doelgroepen. Met goede PR organiseren we naast het vaststellen van de boodschap ook de vertaling naar de juiste mediakanalen. Zo komt er een gewenste en consistente uitstraling richting de doelgroep. Deze zichtbaarheid leidt hierdoor naar een eerste stap van een gestructureerd opgebouwde (nieuwe) klantrelatie.

MEDIA-AANDACHT DOOR PUBLIC RELATIONS

PRGoeroes herkent nieuws in organisaties welke je kunt gebruiken om media-aandacht te krijgen. De artikelen die daaruit voortvloeien worden veel meer en beter gelezen, en zijn permanent geloofwaardig. Hiermee is een eerste stap gezet in de opbouw naar een gestructureerde (eerste) klantenrelatie.

EN WAT IS DE RELATIE TUSSEN PUBLIC RELATIONS EN BRANDING?

Heel kort door de bocht:

… PR is het creëren van zichtbaarheid en herkenning.

… Marketing is klanten interesseren voor….

… Branding is een vooraf bepaald imago en uitstraling neerzetten met zichtbaarheid.

Zichtbaarheid is onbetaalbaar belangrijk.
Om uw marketing en juiste branding een boost te geven, is ons periodieke PR-ondersteuning bij uitstek de geschikte aanpak. We zetten tijdens de ondersteuning middelen in zoals strategische geplande Big Brand Moments richting de media en herkennen PR-kansen in ons dagelijks contact met journalisten.

PRGoeroes maakt gebruik van Big Brand Moments. Dit Big Brand Moments-model is het enige managementmodel dat speciaal voor marketingcommunicatie is ontwikkeld. Het model richt zich erop om in een jaar tijd zeven keer de media te benaderen als dé manier om te zorgen dat uw bedrijf steeds zichtbaarder wordt. Tussen de Big Brand Moments vindt er intensieve monitoring plaats om de publiciteit te meten én nieuwe pr-kansen zichtbaar te maken.

Het werken met Big Brand Moments heeft diverse voordelen:

  • u versterkt uw propositie naar de markt;
  • u werkt planmatig en sneller naar de realisatie van uw pr-doelen;
  • uw plannen en resultaten worden bij een veel grotere doelgroep bekend;
  • uw naamsbekendheid en zichtbaarheid verbeteren;
  • u haalt meer uit uw identiteit.

Om pr de juiste boost te geven, is onze periodieke pr-aanpak bij uitstek geschikt. We gaan hiermee minimaal drie maanden aan de slag. En na een eerste evaluatie kan in onderling overleg het vervolgd worden bepaald.

Het resultaat: uniek pr rendementBBM plaatje