PR-Monitor

PR-MONITOR
GEEFT INZICHT
IN PR KENNIS ONDER
MARKETING BUREAUS

PR Goeroes heeft het afgelopen jaar gewerkt aan de uitrol van de PR Monitor.
Doel: inzicht krijgen in hoe het marketingvak staat ten opzichte van PR.

De monitor, die zowel in het Nederlands als in het Engels kan worden ingevuld, bevat twaalf korte vragen. De antwoorden, en daarmee verworven inzichten, helpen bedrijven vervolgens om aan de slag te gaan met datgene wat ze moeten doen om meer zichtbaar te zijn bij de doelgroep.

Uit 400 ingevulde enquêtes komt het opmerkelijke resultaat dat 34,5% van de marketeers niet snapt wat het verschil is tussen advertisement en free publicity.

Jennifer Delano, eigenaresse van PR Goeroes:

“Ik heb de monitor opgezet nadat er een wildgroei is ontstaan aan marketingbureaus. Ze poppen nog steeds overal uit de grond. Met regelmaat spreek ik marketeers. Al dan niet met een wat vijandige houding: ‘Zij doen toch ook PR?’ Ook maken ze opmerkingen als ‘Wij kopen PR in’: ongeveer het tegenovergestelde van het free publicity vak.

Over PR bestaat heel veel misvattingen. Onder andere dat we events zouden organiseren of Social Media zou doen. Allemaal belangrijk werk voor de marketing en communicatie. Maar niet het werk van een PR-agent.”

Goede PR voor bedrijven die de wereld beter maken

PR met impact voor bedrijven die aan de toekomst denken

Dat is onze missie. Dit doen wij door expertise en krachten te bundelen en vooral door een positieve impact te leveren. Wij geloven sterk dat ondernemers het verschil kunnen maken en dat onze toekomst afhangt van bedrijven die het goede voorbeeld geven. PRGoeroes focust zich daarom op bedrijven die deze duurzame visie delen. Wij geloven in samenwerken om de wereld stap voor stap een betere plek te maken. Dat betekent een gezamenlijk doel, passie vanuit ons team en vooral een prachtig bewust PR-resultaat met jou als tevreden klant.

Founder PRGoeroes