In de Free Publicity Podcast beantwoorden we elke week een vraag van een luisteraar. In de 10e aflevering behandelen we de vraag van Rick: “Geloof je in Bad Publicity?”.
Publicity going wrong? Madonna zei altijd: “There’s no such thing as bad publicity”. Geldt dat voor iedereen, hoe meer publiciteit, hoe beter? Nee. Voor ondernemers kan dat erg vervelend zijn. Zo sprak ik laatst iemand die het programma “BOOS” op bezoek had gekregen. Die wil je liever niet op je stoep hebben staan. Je wordt overvallen, en moet ter plekke een reactie bedenken. Daarnaast blijft slechte publiciteit rondhangen op het internet, je krijgt dit niet zomaar weggepoetst.
Aan de andere kant hoeft het niet per se slecht af te lopen. Ik ken ook een ondernemer die met een negatief item in Radar was beland. Dit bedrijf kreeg hierop 5 telefoontjes van klanten die de samenwerking op wilde zeggen. Op de honderden klanten die hij op dat moment bediende, viel dit hartstikke mee. Het hoeft dus echt geen ondergang van je bedrijf te betekenen.
Dus: Bad Publicity kan zeker vervelend zijn en negatief uitpakken, maar het is te overwinnen. Je klanten zullen niet zomaar in één keer allemaal weg zijn, zolang je wel een legitiem product blijft leveren. Zolang je je klanten tevreden blijven met wat je levert, zal één negatief nieuwsitem ze niet snel wegjagen.
Wanneer je stelselmatig slecht in het nieuws verschijnt, wordt het natuurlijk een ander verhaal. Maar met een legitieme business waarbij je structureel mensen blij maakt met wat je doet, kan je prima doorgaan na een negatief nieuwsbericht.
Benieuwd naar de hele aflevering? Bekijk of beluister hem via:
Heb jij zelf een vraag voor de podcast? Stel hem via onze social media kanalen of contact@prgoeroes.nl, en wie weet behandelen we hem in de volgende podcast aflevering. Vergeet je niet te abonneren om geen enkele aflevering te missen.