Big Brand Moments en PR
Big Brand Moments en PR – Volgens creatief directeur en bedenker van Big Brand Moments (BBM), Marco de Boer, heb je maar zeven momenten in het jaar nodig om top of mind te blijven. Vanaf 2016 hebben we dit systeem geïmplementeerd in onze pr-aanpak en het resultaat is nu al zichtbaar. We vroegen aan Marco hoe hij tot dit BBM-model is gekomen.
Marco legt uit: “Het model is eigenlijk vanuit een pr-idee ontstaan. We spraken een klant die elk jaar zeventig verschillende projecten naar de media stuurde. Dit bleek veel te veel te zijn. De media wisten niet meer wat ze wel of niet moesten publiceren en daarom publiceerden ze maar niets. Ik stelde toen voor een paar focusprojecten te selecteren. Projecten die duidelijk het bedrijf én wat het bedrijf doet laten zien. Die het verhaal vertellen. Zeven momenten bleken dé manier te zijn om weer zichtbaar te worden. Het heeft voor de klant veel geholpen, omdat de media weer geïnteresseerd waren en dit zorgde voor een stroom aan publiciteit.”
Wat is het belang van pr voor een marketeer?
Marco de Boer: “Het is essentieel voor goede marketing. Het is van belang om de kernwaarden mee te nemen in het persbericht. Goede free publicity en pr maken een bedrijf geloofwaardig én interessant om over te schrijven.”
Als laatste vraag: heb je nog een goede tip voor bedrijven die meer zichtbaarheid willen?
Marco de Boer: “Houd voor ogen voor wie u het doet! En dat is niet voor uzelf. Blijf je bewust van wie je klant is, wie je samenwerkingspartners zijn, wat je met uw bedrijf wilt oplossen én waar u sterk in bent.