Komkommertijd, de tijd die ooit werd omschreven als ‘’de rustige zomerperiode, waarin er weinig nieuws en weinig handel is.’’ Onzetaal.nl deed onderzoek naar waar dat hele komkommertijd-gebeuren vandaag kwam. Zoals elke zomer is er een politiek rustige(re) periode dankzij het reces en dat werd twee eeuwen geleden al genoemd als komkommertijd. Ook dit jaar is het weer zover; zodra het juli begint te worden beginnen veel bedrijven hun zoektocht naar free publicity, oftewel media-aandacht die je niet kan inkopen weer uit te stellen.
Als je wilt groeien met jouw bedrijf kun je aan drie knoppen draaien:
Dit is niet iets wat ooit stopt, maar :
-altijd dacht dat media-aandacht het inkopen van ads was (nee dus)
-als je jouw publicitaire aanpak al maanden/jaren on hold hebt staan (oei)
-simpelweg nooit bent gestart met het opbouwen van publiciteit rond jullie expertise / bedrijf (auw)
…dan is het zaak om meteen te beginnen. Juist tijdens deze zomer kun je een prima start maken. Leer een passend pr-bureau kennen. Stel jouw marketing en jouw nieuwe pr-team aan elkaar voor. Denk aan een goede kick-off. Werk een eerste nieuwshaak uit.
Ook tijdens de zomer:
– moeten de magazines vol worden geschreven voor de herfst en winternummers, gaan de interviews en fotoshoots hiervoor gewoon door
– is er content nodig voor de online platforms, Google houdt namelijk van platforms die up-to-date blijven komkommertijd of geen komkommertijd
– gaan de radio-programma’s gewoon door – en zij interviewen graag leuke mensen met een goede nieuwswaardige boodschap
Zo hielpen we aan het begin van komkommertijd Vastgoedvermogensbeheerder NLV met het nieuws rond hun nieuwe CEO Jan Willem Siekman. Naast 7! Verschillende vakmedia werd het nieuws zelfs internationaal opgepakt. Het laat maar weer zien dat de komkommertijd een prima tijd is om publiciteit aan te trekken. Als iemand op zoek gaat naar Vastgoedvermogensbeheerder NLV vinden ze al deze media-aandacht in de vakmedia. Het zal prospects en klanten direct duidelijk zijn welke kundige CEO aan het roer staat.
Tijd om te draaien aan de knop van geloofwaardigheid komkommertijd of niet?
Klaar om eens te praten over met jullie publiciteit?
Laat ons hier weten hoe we je kunnen bereiken.