De stap naar high-end dienstverlening
Met high-end dienstverlening en een miljard euro aan media-aandacht willen we een flinke stap zetten voor innovatieve B2B-bedrijven. Zo pakken we dat aan.
Een miljard euro aan media-aandacht voor B2B-dienstverleners
Ik typ deze blog terwijl ik terugkom van vakantie. Ik zit achter in de auto met mijn laptop. Het eerste deel van dit jaar was interessant, en nu sta ik klaar om met mijn team aan het drukke laatste deel van het jaar te beginnen. We gaan niet afwachten, we hebben een plan.
Eerder in 2023 heb ik goed nagedacht over wat ik in de komende twee tot drie jaar wil bereiken. Dat is een flinke stap zetten voor innovatieve B2B-bedrijven. Daar is veel publiciteit voor nodig, en daarom heb ik mezelf een doel gesteld: ik wil een miljard euro aan media-aandacht aantrekken voor innovatieve B2B-dienstverleners.
High-end dienstverlening voor onze klanten
Deze zomer heb ik samen met Alexander Keehnen gewerkt om PRGoeroes nog beter te maken. We willen high-end dienstverlening voor al onze klanten. Alexander en ik kennen elkaar al jaren, omdat we in hetzelfde internationale netwerk zitten. Hij heeft veel ervaring in het ontwikkelen van groeiplannen voor bedrijven, wat precies is wat we met PRGoeroes willen bereiken.
Bedrijfsgroei is leuk, maar soms ook moeilijk. Vooral als je moet leren om taken aan anderen over te dragen en ervoor moet zorgen dat alles soepel verloopt. Een paar maanden geleden hadden Alexander en ik hier een gesprek over en besloten we om samen te werken aan duidelijke documentatie, waardoor ons team beter kan samenwerken en we onze klanten een high-end service kunnen bieden.
Elk stukje van het pr-proces op z’n plek
Het proces van plannen maken is niet echt mijn sterkste punt. Hoe gedetailleerder, hoe lastiger ik het vaak vind. Toch was het met Alexander boeiend. Terwijl ik inzichten deelde over onze pr-campagnes en ideale instructies voor pr-werk, bracht Alexander alles netjes in kaart op zijn laptop. Zijn vragen en vastberadenheid hielpen om elk puzzelstukje van het pr-proces op zijn plek te laten vallen. Soms word je als vakexpert een beetje blind voor de details als je er middenin zit.
De resultaten zijn indrukwekkend:
- We hebben gedetailleerde proceskaarten gemaakt voor elk van onze vier processen, met alle benodigde tools, input en output, tot in het kleinste detail.
. - We hebben onze eerste interne operationele gids gelanceerd, met stap-voor-stap procesbeschrijvingen die voor iedereen begrijpelijk zijn.
. - We hebben een heel Management Operations System hiervoor gebouwd. De eerste stappen van de implementatie zijn al voltooid, en deze maand zullen we doorgaan, met de hulp van Alexander.
We hebben de gids meteen aan ons team gegeven en zijn met de eerste stappen begonnen. Het is erg belangrijk om ons werk goed te doen en ervoor te zorgen dat onze klanten tevreden zijn. Dankzij deze verbeteringen kunnen we dat nog beter doen. Zo komen we sneller bij ons doel van een miljard euro aan free publicity voor oplossingen die de wereld beter maken.
Wil je meer weten over PRGoeroes? Klik hier.