Dit vindt de rijkste Europeaan Bernard Arnault van PR
Even was hij de allerrijkste man van de wereld: Bernard Arnault. Nu staat hij op drie achter Jef Bezos en Elon Musk. Wellicht heb je nog nooit van hem gehoord, maar zijn spullen kent iedereen.
Dit is de man achter Moët, Hennessy, Louis Vuitton. Ondanks dat de winkelstraten tijdens de coronacrisis op slot gingen, maakten de bedrijfstakken van deze man (aldus Quote Magazine) ‘’een snoeiharde groei’’ door. Een dikke 56% groei van de winst in 2021. Hoe hij dat deed? De concurrent keek even rond wat er ging gebeuren of gooide de prijzen omlaag, maar Arnault deed dat niet. Hij bleef innoveren en investeerde in agressieve marketing en pr.
Oftewel: juist investeren in zichtbaarheid in moeilijke tijden.
Vroeger op de middelbare school las ik al bij het vak economie over investeren in crisistijd. Juist de bedrijven die investeren in pr en marketing tijdens zwaardere tijden, zijn de bedrijven die harder groeien zodra de crisis is afgelopen. Het zijn een van de lessen die mij wel zijn bijgebleven van mijn middelbareschooltijd. Ik vroeg me altijd af: waarom weten ondernemers dit niet? En als ze het wel weten, waarom doen ze dit dan niet?
Altijd investeren in PR tijdens crisis
Vorig jaar brak de oorlog uit in Europa, doordat Rusland een stuk van Oekraïne erbij wilde hebben. Een paar maanden later bleken de investeringen in tech terug te lopen. Ondertussen staan de rentes er niet lekker bij en naar de supermarkt gaan wordt steeds prijziger. Dan is er net een paar dagen geleden een nieuwe oorlog in Israël uitgebroken. Genoeg ingrediënten om deze tijd ook wat roerig te noemen, toch? Oftewel: een prima plan om te werken aan zichtbaarheid door middel van media-aandacht.
Wel een wapenfeit, maar geen idee hoe je van dit nieuws naar publiciteit komt? Onze persberichten halen gegarandeerd minimaal drie tot vijf publicaties op. Stuur ons hier je verhaal op.
Wel free publicity nodig, maar geen idee waarmee? Na onze kick-off hebben we gegarandeerd zeven goede nieuwshaken voor jouw bedrijf op tafel. Stuur ons hier een bericht.