Breman is een familiebedrijf van bijna 1.700 installatie-experts die bouwen aan een toekomst vol duurzame, technische installaties. Samen zorgen ze voor een beter woon- en werkklimaat. In lijn met hun missie biedt het bedrijf al haar medewerkers een budget aan om hun woningen te verduurzamen. Een initiatief dat iets vertelt over Breman als werkgever, maar ook iets over hun bijdrage aan een duurzamere toekomst.
Strategie & PR-aanpak
Om maximale zichtbaarheid te genereren voor dit initiatief, ontwikkelden we een strategische PR-campagne gericht op free publicity. We benaderden zowel landelijke als regionale media, vakbladen en ondernemersplatforms. De kernboodschap: Breman neemt verantwoordelijkheid, niet alleen voor klanten, maar ook voor haar medewerkers en het milieu.
Resultaten
Radio & Landelijke Media
- Radio 1 – Programa ‘Geld of je leven’ – honderdduizenden luisteraars hoorden over initiatief
- Telegraaf – Carrière – zo’n miljoen lezers lazen over het klimaatbudget dat Breman aan zijn werknemers beschikbaar stelt
- De Stentor & AD.nl – Dagelijks komen ruim 2,5 miljoen lezers in aanraking met de journalistiek van het AD; via de (online) krant en app
Vak- en Ondernemersmedia
- Gawalo – Lees hier het artikel: ‘Energiepositief: zorg voor elkaar en voor de aarde’
- Installatie Totaal – Lees hier het artikel: ‘Breman verduurzaamt gratis de woningen van medewerkers’
- Duurzaam Ondernemer – Lees hier het artikel: ‘Medewerkers installatiebedrijf Breman kunnen woning kosteloos verduurzamen’
Regionale & Lokale Media
- De StadsKoerier – Lees hier het artikel: ‘Gratis verduurzaming medewerkers Breman’
- Ook volgden er publicaties in: Genemuiden Actueel, InHetNieuws, Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen, Oozo.nl en Zwartwaterkrant.nl
Impact
Alle (online) publicaties leverden de volgende resultaten op:
📢 2,76 miljoen mensen bereikt met de interviews, artikelen en via de radio
💰 € 59.700 aan mediawaarde gegenereerd binnen 1 maand na de aftrap
🎯 Positionering als Breman als werkgever
Conclusie
Dankzij een gerichte PR-aanpak werd Breman op de kaart gezet als een bedrijf dat niet alleen praat over duurzaamheid, maar het ook in praktijk brengt. De media-aandacht heeft niet alleen gezorgd voor een positieve merkbeleving, maar ook bijgedragen aan employer branding en maatschappelijke impact. Dit project bewijst de kracht van strategische PR voor B2B-dienstverleners in de tech- en installatiebranche.