Distro Energy, een scale-up van Havenbedrijf Rotterdam, heeft op 20 juni in Rotterdam haar handelsplatform voor hernieuwbare elektriciteit gelanceerd. PRGoeroes heeft met PR-activiteiten deze belangrijke lancering voor Distro Energy ondersteund.

Distro Energy heeft een intelligent en volledig geautomatiseerd handelsplatform ontwikkeld waarmee bedrijven zelf opgewekte energie onderling lokaal kunnen verhandelen en het verbruik hiervan kunnen optimaliseren. Dit leidt tot forse besparingen, bleek uit een eerste test van Distro op het Innovation Dock.

“Distro versnelt de energietransitie met een nieuw marktmodel om lokaal gunstigere prijzen te bieden voor duurzame stroom. Dit zorgt niet alleen voor meer lokaal verbruik van hernieuwbare stroom maar ook voor lagere kosten voor de gebruikers, een beperking van congestie en betere rendementen voor partijen die hernieuwbare energie opwekken en/of opslaan”, zegt Tim de Knegt, CEO van Distro Energy.

PRGoeroes heeft naar aanleiding van de lancering van het handelsplatform succesvol free publicity artikelen verzorgd in Energeia, WeesMeer, Port of Rotterdam en Persberichten.com. In totaal kreeg het elf vermeldingen, met 180 duizend impressies en een mediawaarde van $6 duizend.