In juni werd de Engelstalige website Dutch Tech On Heels gelanceerd. Het doel van deze site: het verhogen van de zichtbaarheid van vrouwen die werkzaam zijn in tech. PRGoeroes hielp op haar beurt met het vergroten van de zichtbaarheid van Dutch Tech On Heels.

Dutch Tech On Heels wil een vrouwelijk perspectief in de techwereld brengen en is een initiatief van het tweetal Jennifer Delano en Tom van Kuijk. Jennifer en Tom vormen een bijzonder team: Jennifer is een PR-expert die veel met techbedrijven werkt en Tom is een leergierige 16-jarige leerling op een middelbare school.

“Tech is een totaal door mannen gedomineerd gebied. De getalenteerde vrouwen die al in de industrie werken, zijn gewoon niet zichtbaar. Met Dutch Tech On Heels willen we een positief informatieplatform creëren dat vrouwen in de techsector in de schijnwerpers zet en meisjes laat zien dat dit een mogelijk carrièrepad is. Het is de eerste Nederlandse techwebsite die er bewust voor kiest om zich op vrouwen te richten”, zegt Jennifer.

Dutch Tech On Heels bevat informatie over wat er gebeurt in de wereld van tech, relevante evenementen voor de Nederlandse markt, nieuws over carrièremoves en interviews met geweldige voorbeelden van vrouwelijke leiders in de industrie.

PRGoeroes heeft voor Dutch Tech On Heels succesvol free publicity artikelen verzorgd op Telecompaper.nl, Dutch IT Channel, WeesMeer en Emerce. In totaal kreeg het dertien vermeldingen, met 727.600 impressies en een mediawaarde van € 22.500.