Fectar
Start-up Fectar en PRGoeroes werken sinds twee jaar samen. Dit heeft geresulteerd in een groot aantal publicaties voor dit zeer ambitieuze techbedrijf en daarmee ook in een veel grotere naamsbekendheid.
Fectar is een platform, waarmee je zelf Virtual en Augmented Reality belevingen kunt bouwen. Die belevingen kun je bekijken op verschillende soorten apparaten. Dat kan met een VR-bril, maar ook met je smartphone.
Fectar stelt hiervoor een gratis app beschikbaar. In de afgelopen zes jaar is die al meer dan zes miljoen keer via verschillende platforms wereldwijd gedownload. Bij veel verschillende apparaten kun je de app gebruiken.
Het techbedrijf werd eerder dit jaar door dataplatform Dealroom.co opgenomen in zijn lijst van 100 meest veelbelovende startups. Dit zijn startups uit de Benelux waarvan het dataplatform hoge verwachtingen heeft.
Fectar trok in de afgelopen twee jaar voor liefst 2,25 miljoen euro aan investeringen aan. De grote ambitie van Fectar is om ‘wereldwijd door te pakken’.
De samenwerking met PRGoeroes heeft tot veel free publicity voor Fectar geleid. Het bedrijf kreeg 106 vermeldingen. Artikelen over het bedrijf werden onder meer geplaatst op Dutch IT Channel, Ondernemersbelang, Computable, Emerce, WeesMeer en Techvisor. Dankzij al deze verhalen werden liefst 1,8 miljard mensen bereikt.