Jan-Joost Kroon is een veelzijdig man. Hij is allereerst de schrijver van de bestseller ‘Van capo tot CEO’, waarin hij onderzoekt wat het bedrijfsleven kan leren van de Italiaanse maffia. Daarnaast geeft hij presentaties en workshops, ook aan de hand van het voorbeeld van de Italiaanse maffia. PRGoeroes heeft Jan-Joost ondersteund bij de promotie van zijn activiteiten.

Jan-Joost is begonnen als organisatieadviseur, maar heeft zich doorontwikkeld tot organisatiestrateeg. Hij werkt voor een groot aantal klanten: van een telecommunicatiebedrijf tot een bekend dancelabel in Amsterdam.

Jan-Joost schreef twee jaar geleden ‘Van capo tot CEO’. Het boek geeft leerzame inzichten over de bedrijfsvoering van de Italiaanse maffia en is daarmee een opvallend managementboek. Het werd direct een bestseller en stond vier weken op de eerste plaats van de Managementboek top-100.

“Als bedrijfskundige word ik om de oren geslagen met allerlei boeken en modellen. Ik vind die zelf vaak weinig aansprekend of veel van hetzelfde. We zijn heel erg geneigd om de standaardvoorbeelden te pakken. Dus Apple, Tesla of Coolblue. Ik heb het allemaal wel gezien of gehoord. We durven niet te kijken naar een organisatie als de maffia. Er hangt natuurlijk iets negatiefs omheen. Dat besef ik me terdege. Maar je kunt er ook iets van leren en dan moet je er wat mij betreft ook naar kijken”, zegt Jan-Joost.

PRGoeroes heeft voor Jan-Joost succesvol free publicity artikelen verzorgd in onder meer het Algemeen Dagblad, 030Utrecht, New Business Radio en WeesMeer. In totaal kreeg het 32 vermeldingen, met 3,3 miljoen impressies en een media-waarde van $63,8 duizend.