Le Wagon publiciteit voor je bedrijf case study | PR-bureau PRGoeroes verzorgt al drie maanden de PR voor tech-opleidingsinstituut Le Wagon. Het doel van Le Wagon is om steeds meer mensen aan veelgevraagde techvaardigheden te helpen. Afgebeeld staan vier witte jonge vrouwen die de armen om elkaars schouders slaan en in de camera lachen. Over de afbeelding heen staat het logo van tech-opleidingsinstituut Le Wagon. Dit artikel wordt je aangeboden door PRGoeroes, hét pr-bureau dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert. Gegarandeerd meer zichtbaarheid voor jouw bedrijf? We helpen je graag. Bel +31(0)6 39755493 of e-mail naar contact@prgoeroes.nl

Le Wagon

5.5 miljoen impressies met een PR waarde van ruim 100K in 3 maanden.
PR-bureau PRGoeroes verzorgt de PR voor tech-opleidingsinstituut Le Wagon. Het doel van Le Wagon is om steeds meer mensen aan veelgevraagde techvaardigheden te helpen.

Le Wagon bereikte eerder dit jaar de mijlpaal van 20.000 afgestudeerden. Het wereldwijde bedrijf is al 7 jaar in Amsterdam actief en richt zich op trainingen in webontwikkeling en data.

Mensen met allerlei achtergronden trainen

De missie van Le Wagon is om mensen met allerlei achtergronden te trainen in codeer-, data- en productvaardigheden, hen de beste leerervaring van hun leven te geven, hun carrière te versnellen en hun leven te veranderen.

Het bedrijf organiseert hiervoor intensieve bootcamps, waarin mensen binnen een heel korte tijd allerlei vaardigheden op het gebied van tech worden aangeleerd.

Le Wagon wil ook graag het aantal ‘techvrouwen’ in ons land laten groeien. Vrouwen maken slechts voor 18% deel uit van het totale Nederlandse werknemersbestand in de techsector. Dit is het laagste aantal in Europa.

Pr-resultaten voor Le Wagon

PRGoeroes heeft de afgelopen drie maanden voor Le Wagon de PR verzorgd en daarbij fraaie resultaten geboekt. Le Wagon kreeg free publicity op websites als Emerce, Techvisor, Computable, WeesMeer en Dutch Tech on Heels. Bekijk hier een overzicht van de verschillende media.

Afgebeeld staat een screenshot van de website Emerce, getiteld Tech-opleider Le Wagon bereikt mijlpaal van 20.000 afgestudeerden. Hierbij staat een afbeelding van studenten die een presentatie volgen in een zaal. De tekst van het artikel gaat als volgt: Tech-opleidingsinstituut Le Wagon heeft de mijlpaal van 20.000 afgestudeerden bereikt. Dit maakte het wereldwijde bedrijf vandaag bekend. Le Wagon is al 7 jaar actief in Amsterdam en richt zich op trainingen in webontwikkeling en data. Momenteel heeft Le Wagon tientallen studenten per kwartaal in Nederland. Het doel is om steeds meer mensen in Nederland aan veelgevraagde tech-vaardigheden te helpen en het aantal ‘tech-vrouwen’ in het land te laten groeien. Een bekend voorbeeld van een afgestudeerde van Le Wagon is Julia Kruslin, medeoprichter van het bedrijf beatvest. Zij is opgenomen in de Forbes 30, onder 30 jaar. Zij laat zien hoe succesvol afgestudeerden van Le Wagon kunnen worden. “Toen Sébastien Saunier, mijn medeoprichter, en ik 10 jaar geleden met Le Wagon begonnen, waren we twee gepassioneerde docenten die zo veel mogelijk wilden leren aan een eerste klas van vijftien studenten in een Parijse co-workingruimte. We hadden geen idee dat het zou uitgroeien tot het wereldwijde bedrijf dat het nu is”, zegt CEO Boris Paillard van Le Wagon. Het Amsterdamse Le Wagon organiseert in april een First Data Analytics bootcamp. Deze bootcamp was eerder in Londen en Parijs. Het is gericht op mensen die carrièreswitch naar een baan in de techsector willen maken, op jongeren die ervaring in de tech willen opdoen en op mensen die op zoek zijn naar bijscholing. Le Wagon: techopleider die al 7 jaar actief is in Amsterdam en zich richt op trainingen in webontwikkeling en data. Tijdens een carrièrebootcamp van Le Wagon worden studenten negen weken lang opgeleid op het gebied van Web Development, Data Science of Data Analytics. Meer informatie: https://www.lewagon.com/amsterdam Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie. [einde fragment] Dit artikel wordt je aangeboden door PRGoeroes, hét pr-bureau dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert. Gegarandeerd meer zichtbaarheid voor jouw bedrijf? We helpen je graag. Bel +31(0)6 39755493 of e-mail naar contact@prgoeroes.nlAfgebeeld staat een screenshot van een nieuwsartikel op de website Techvisor, getiteld Nederland bungelt onderaan bij genderdiversiteit techsector. De ondertitel luidt: Techsector nog steeds gedomineerd door mannelijke oprichters en werknemers. Het artikel is gepubliceerd op 16 juni 2023. Afgebeeld bij het artikel staan 4 witte, jonge vrouwen die de armen om elkaars schouders slaan. Het verdere tekstfragment op de screenshot gaat als volgt: De Nederlandse techsector wordt nog steeds gedomineerd door mannelijke oprichters en werknemers. 90% van de Nederlandse oprichters in het startup ecosysteem is man, zo blijkt uit het rapport State of Dutch Tech van Techleap. Dit is een organisatie die jonge en innovatieve bedrijven in Nederland helpt. Nederland doet het op het punt van genderdiversiteit in de techbranche slechter dan Zweden (89%), Duitsland (87%) en het Verenigd Koninkrijk (87%). Vrouwen maken slechts voor 18% deel uit van het totale Nederlandse werknemersbestand in de techsector. Dit is het laagste aantal in Europa. “Hoewel het aantal vrouwelijke ondernemers groeit, worden zeer weinig scale-ups gerund door vrouwelijke ondernemers”, staat in het rapport. “Er zijn in Nederland relatief gezien nog weinig vrouwen actief in de techsector. Dat is heel jammer”, zegt Franck Dirat, City Manager Amsterdam van techopleidingsinstituut Le Wagon. “Bij Le Wagon proberen we deze trend om te buigen.” 35% van de Amsterdamse alumni is momenteel vrouw bij Le Wagon. [einde fragment.] Dit artikel wordt je aangeboden door PRGoeroes, hét pr-bureau dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert. Gegarandeerd meer zichtbaarheid voor jouw bedrijf? We helpen je graag. Bel +31(0)6 39755493 of e-mail naar contact@prgoeroes.nl