Voor MediKIT, leverancier van slimme huisartsensoftware, namen wij als PRGoeroes die uitdaging aan. Niet door technische productomschrijvingen te sturen, maar door verhalen te delen die aansluiten bij de echte praktijk van huisartsen én die nieuwswaardig zijn voor zowel zorgmedia als techmedia.

De uitdaging:

De oprichter van MediKIT is Pieter Van Tiel, huisarts. Hij zag hoe onhandig de systemen waren waarmee hij werkte en vond dat het beter moest. Zijn plan voor MediKIT was geboren. MediKIT is vernieuwend, snelgroeiend en doet dingen echt anders. Maar hoe zorg je dat media dat ook zien in een wereld vol medische softwareoplossingen?

Onze aanpak:

We zetten in op een PR-strategie met focus op relevantie, herkenning en verrassing. Het leverde geplande PR-momenten op zoals:

-> De introductie van automatische postverwerking als pilot
-> Het aannemen van opvallende nieuwe collega’s, zoals developer Thimon
-> De koppeling tussen MediKIT en Nedap
-> De bredere impact van digitale innovaties op werkdruk in de huisartsenzorg

We benaderden zorgvuldig geselecteerde media: van zorgvakbladen tot techplatforms, ondernemersmedia en nieuwsplatforms.

De resultaten:

  • Meer dan 29 online publicaties

  • Een geschatte mediawaarde van € 343.300

  • Een bereik van meer dan 16,9 miljoen lezers (exclusief offline publiciteit en publicaties achter een betaalmuur)

  • Eerste publicaties op platformen waar niet eerder over MediKIT werd gepubliceerd

  • Positionering als innovator binnen de huisartsenzorg

Door inhoudelijke verhalen en een consistente PR-aanpak werd MediKIT zichtbaar als meer dan alleen een softwareleverancier. MediKIT laat zien dat het een partij is die echt begrijpt wat huisartsen nodig hebben en die durft te innoveren. Van een van de vele naar een autoriteit in zorgtech.

Trots op deze samenwerking en op het effect dat strategische communicatie kan hebben in een sector die volop in beweging is.