Promotie door je klant kan via diverse kanalen. Zet jij deze vijf al in?
Vijf manieren waarmee jouw klant je werkzaamheden promoot
Het is heel goed wanneer je fantastisch werk doet bij een bedrijf. Vooral als ze dit zelf ook vinden en dit graag willen delen. Als het goed bijdraagt aan hun doelen is dat iets waar ze vast hun medewerkers van op de hoogte willen stellen. Wanneer het zo’n impact maakt op bijvoorbeeld het milieu of hun mvo-beleid kan het ook een reden zijn om de buitenwacht over je diensten of aanpak in te lichten. Oftewel: er zijn manieren om zichtbaar te worden (naast media-aandacht) zonder dat je een zak advertentiebudget mee hoeft te nemen. De mogelijkheden tot promotie door je klant kunnen gebeuren via diverse kanalen.
1. Intranet
Wanneer een bedrijf echt begint te groeien kan er zomaar intranet aanwezig zijn. Een medium om alle collega’s mee te bereiken. Niets is mooier dan jouw werk daar gezien te laten krijgen. Geef je trainingen? Zorg dat er een mooie foto en wat resultaten op intranet terechtkomen. Heeft een doorlopend contract voor een service? Mooie promotie door je klant kan een maandelijkse of halfjaarlijkse update zijn op intranet.
2. Social media
Is jouw klant blij met je werk en is dit relevant voor de buitenwacht? Dan kun je ook kijken of je klant bereid is op social media iets te delen. Je kunt helpen door afbeeldingen, cijfers of andere goed te posten materialen aan te leveren.
3. Magazine
Een groter mkb-bedrijf of corporate bedrijf kan een eigen magazine hebben. Wanneer de resultaten van je werk relevant genoeg zijn, kun je zomaar meedingen naar een mooi interview in hun magazine. Of anders een interview van degene die je opdrachtgever is en die uitlegt waarom ze met je samenwerken en wat het oplevert. Het is erg krachtig wanneer iemand anders vertelt over jouw werk. Mooie promotie door je klant.
4. Website
Ook de website is een mooie plek om gezien te worden. Laat het iemand anders vertellen – het is altijd sterker dan wanneer je het zelf doet.
5. Nieuwsbrief
Een nieuwsbrief is een mooi medium om alle collega’s te bereiken, evenals klanten of prospects en geïnteresseerden in het bedrijf van je klant. Het is heel waardevol om je werk daarin gepubliceerd te krijgen. Ben je op het bedrijf aanwezig voor je werk? Zorg dat een foto van jou en de klant aan het werk op de website terechtkomt. Heb je een doorlopend contract voor een service? Mooie promotie door je klant kan een maandelijkse of halfjaarlijkse update zijn op intranet.
Zomaar wat voorbeelden wat goed werk voor je klant kan doen voor jouw promotie. Er zijn natuurlijk nog heel wat andere middelen. Denk aan posters, het uitdelen van gadgets, een praatje op events van je klant of een sticker op de deur. Maar goed – dat hangt af van jouw soort bedrijf en wat het jouw klant oplevert. Iets om eens rustig over na te denken.
Je las een artikel van PRGoeroes, hét pr-bureau dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert
Gegarandeerd meer zichtbaarheid voor jouw bedrijf? We helpen je graag.
Zoek je een PR-bureau in de omgeving van Amsterdam, Utrecht, Den Haag of Rotterdam dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert? PRGoeroes doet dit voor jouw bedrijf! Neem vrijblijvend contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.