Hebben blockchain-bedrijven public relations nodig? Absoluut. We leggen het uit in deze blog.
Alle bedrijven kunnen profiteren van public relations-oplossingen, maar blockchain-bedrijven in het bijzonder moeten profiteren van public relations om hun bedrijfsboodschap te verspreiden. Blockchain-bedrijven ontwikkelen baanbrekende nieuwe producten en diensten, die het verdienen om in het nieuws te komen.
Kijk maar naar Apple
Apple is berucht voor het creëren van buzz rond zijn productaankondigingen en releases. Apple creëert moeiteloos een commotie van aandacht rond zijn bedrijf bij elke productlancering.
Het geheim? Apple heeft een geweldige PR
Natuurlijk heeft Apple jaren de tijd gehad om zijn merk op te bouwen tot het punt waar het nu staat. Maar elk bedrijf dat een buzz wil creëren kan van Apple leren. Hun campagnes draaien allemaal om ‘anders denken’ en ze hebben innovatieve PR-tactieken onder de knie.
Zonder hun creatieve marketing- en PR-technieken zou Apple niet dezelfde techgigant zijn die bijna een kwart van het marktaandeel in handen heeft.
Risico’s van het niet gebruiken van PR
Merkherkenning. Je kunt het meest ongelooflijke, innovatieve nieuwe product beschikbaar hebben en toch geen verkoop realiseren als niemand het kent. Je moet ervoor zorgen dat mensen je merk herkennen en je gaan associëren met de oplossingen waarnaar ze op zoek zijn.
Als Apple hun slimme PR-tactieken niet hadden gebruikt om hun boodschap te delen en in de hoofden van de consumenten te blijven hangen, zouden ze niet de grote, wereldwijde reus van een bedrijf zijn die ze vandaag zijn.
Geen tijd hebben voor PR. De meeste blockchain bedrijven zijn extreem druk bezig met productontwikkeling en voortdurend innoveren. Je hebt geen tijd of de mentale ruimte om je zorgen te maken over hoe je je merk moet berichten aan de media. Een PR-specialist heeft hier ervaring mee en kan zorgen voor de ontwikkeling van efficiënte en effectieve berichtgeving.
Crisismanagement. Als je product of dienst een kwetsbaarheid heeft of niet goed werkt, is de kans groot dat het het nieuws haalt, en niet op een goede manier. Klanten zullen klagen, journalisten zullen om citaten vragen en iedereen zal naar jou kijken voor antwoorden. Het is al lastig genoeg om het probleem op te lossen. Laat staan om te gaan met de merkreputatie en het crisismanagement eromheen.
Een PR-professional kan het gewicht van een crisis van jouw schouders nemen door op te treden als verbinder tussen je bedrijf en de media en door berichtgeving te ontwikkelen die ervoor zorgt dat alleen tijdige en nauwkeurige informatie wordt gedeeld.
Gemiste kansen. Het grootste risico van het niet gebruiken van public relations is het missen van kansen om jouw boodschap te delen. PR-bureaus kunnen via hun bestaande connecties kansen vinden om jouw merkboodschap te delen. Waardoor de druk van je team wordt gehaald om kansen te vinden en te ontwikkelen.
Bel vandaag nog een PR-bureau
Als je op zoek bent naar een PR-bureau om je te helpen jouw business te verbeteren, overweeg dan PRGoeroes. We hebben jarenlange ervaring met het helpen van allerlei soorten bedrijven, waaronder blockchain-technologie (zie ons werk met de Blockchain Innovation Conference), om jou maximale media-aandacht te geven. Ons unieke Big Brands Moments-model is ontworpen om je in één jaar minstens zeven keer media-aandacht te geven. Neem contact met ons op om meer te weten te komen over hoe we jou kunnen helpen jouw merkboodschap te verspreiden.