In de techgemeenschap krijgen schrijvers en publicaties zoals TechCrunch veel aandacht. Mensen besteden aandacht aan wat techschrijvers zeggen over start-ups. Daarom kan een pr-bureau je helpen groeien, wanneer jouw techstart-up daar klaar voor is.
Focus op wat belangrijk is
Maak tijd vrij om te focussen op wat belangrijk is. Ten eerste, het inhuren van een pr-bureau kan helpen, omdat het bedrijfseigenaren en werknemers in staat stelt zich te concentreren op wat het belangrijkste is: het runnen van hun start-up.
Het werk van een publicrelationsbureau is geen rocketscience, maar de meeste bedrijven hebben niet de tijd om zelf pr te doen. Nieuwe bedrijven kunnen dergelijke taken beter uitbesteden, zodat ze de tijd hebben om zich te concentreren op hun kernactiviteiten.
Sociale media zijn geen wondermiddel
Gebruikmaken van sociale media (of andere marketingkanalen) kan je techstart-up helpen om aandacht te krijgen en naamsbekendheid op te bouwen. Het is echter niet de enige manier om je bedrijf bekend te maken. Met social media bereik je slechts een deel van je publiek. Als je sociale media en andere marketingmethodes niet combineert met traditionele mediakanalen, loop je potentiële klanten mis.
Langetermijnsucces
Een pr-bureau kan een techstart-up helpen om langetermijnrelaties op te bouwen met de media en met consumenten. Dit is van cruciaal belang, want als je geconfronteerd wordt met een crisis, heb je een positief merkimago en een positieve reputatie nodig om je relatie op te bouwen.
Een pr-bureau overbrugt de kloof tussen technologie en consument
Pr-bureaus zijn goed genoeg geïnformeerd om de technische aspecten van een product te begrijpen. Maar ze zijn ook in staat om een boodschap te vereenvoudigen, zodat iedereen die kan begrijpen. Als je te veel jargon gebruikt in je pitch of marketing, begrijpen journalisten en consumenten je boodschap misschien niet. En dan negeren ze die vaak.
Een pr-bureau kan een ingewikkeld, technisch verhaal zo vertellen dat zelfs mensen die niet bekend zijn met het onderwerp het begrijpen. Dit maakt het pr-bureau tot de brug tussen techniek en consument.
Dus als je een bedrijf start of zakendoet in Nederland, heb je een pr-bureau nodig om je te helpen groeien. Techbedrijven die een pr-bureau inhuren, kunnen tijd vrijmaken om zich te richten op wat belangrijk is, hun verhaal meer gedeeld krijgen dan alleen op social media, langdurige relaties opbouwen en hun verhaal eenvoudig aan consumenten overbrengen.
Ontdek hier wat wij voor onze klanten voor elkaar hebben gekregen.
Eens met elkaar van gedachte wisselen hoe PR ook jouw bedrijf kan ondersteunen?
Vul hier ons contactformulier in of geef ons een belletje.