Wat is media-aandacht?
In de Free Publicity Podcast bespreken we elke week een vraag die vanuit onze luisteraars is ingediend. Vandaag gaan we dieper in op de vraag: “Wat is media-aandacht?”
Media-aandacht is het resultaat van jouw inspanningen om opgemerkt te worden door verschillende mediakanalen zoals kranten, radio, televisie en podcasts. Je probeert deze media ertoe te bewegen om over jou, je merk of je bedrijf te schrijven of op een andere manier aandacht aan je te besteden.
Deze aandacht kan vele vormen aannemen – het kan gaan om een televisie- of radio-interview, een invloedrijke vermelding op een platform, of zelfs het publiceren van je persbericht in een krant of magazine, online of offline.
Belangrijk om te beseffen is dat media-aandacht iets is wat je gegund wordt. Het is het resultaat van jouw PR-inspanningen, vaak in de vorm van een PR-campagne. Dit is meestal het resultaat van het overtuigen van journalisten met een boeiende boodschap, waardoor zij besluiten om jouw verhaal te willen delen.
Pssst, volg je ons al op YouTube? Abonneer je op ons kanaal en blijf op de hoogte van onze nieuwste updates!
Waarom media-aandacht belangrijk is
Je vraagt je misschien af: “Waarom zou ik media-aandacht willen?” Simpel, het biedt je enorme zichtbaarheid. Het levert je aanzienlijke exposure op en kan je Google ranking verbeteren. Niet alleen jij googelt jezelf, ook potentiële en huidige klanten doen dit. Het is een fantastische manier om te bevestigen dat ze aan het juiste adres zijn voor de producten of diensten die jij aanbiedt.
Dus, media-aandacht is het resultaat van een goede PR-campagne en kan ook gezien worden als free publicity. En precies daarover gaat deze podcast.
Heb je een vraag waarop je graag een antwoord zou willen hebben? Aarzel dan niet om een e-mail te sturen naar contact@prgoeroes.nl. Wie weet wordt jouw vraag in een volgende uitzending beantwoord.