Een ja op een van deze vragen? Je persbericht gaat zo de prullenbak in
Stel jezelf deze vragen voordat je op verzenden klikt.
Scoren met je persbericht? Stel jezelf dan deze vragen
Afgelopen kwartaal deed ik een aantal spreekklussen. Over zichtbaarheid. Over nieuws herkennen en naar buiten brengen. Iedereen in de zaal wilde graag een goodiebag winnen. Na de uitleg wat iets nieuwswaardig maakt, gingen de deelnemers aan de slag. Dat viel nog best wel tegen.
Na afloop vroeg ik iedereen met een titel voor een persbericht zijn of haar hand op te steken. Daar vielen al de eerste mensen af. Toen stelde ik de volgende vragen:
- Is de titel een vraag?
- Eindigt de titel met een uitroepteken?
- Is de titel een mening?
Daarna vertelde ik dat iedereen die daar ‘ja’ op kon antwoorden weer mocht gaan zitten. Bijna iedereen zat weer in zijn of haar stoel.
Een van de deelnemers verzuchtte: ”Ook met uitleg is dit nog best wel moeilijk, zeg. Het is echt een vak, dat public relations.”
Herken het nieuws in je verhalen
Als pr-expert zie ik meteen of jouw verhaal nieuwswaardig is; een verhaal waarmee jij de aandacht trekt. Wil je geloofwaardig overkomen, je brand een boost geven of je marketing naar the next level tillen? Plan dan een gratis en geheel vrijblijvend 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden.
In deze video vertel ik meer over de kracht van goede pr voor je bedrijf:
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Volg ons dan ook YouTube.
Je las een artikel van PRGoeroes, hét pr-bureau dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert.
Gegarandeerde publiciteit met jouw persbericht? We helpen je graag.
Zoek je een PR-bureau in de omgeving van Amsterdam, Utrecht, Den Haag of Rotterdam dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert? PRGoeroes doet dit voor jouw bedrijf! Neem vrijblijvend contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.