Bij PRGoeroes werken we met veel verschillende klanten en projecten. In deze blog deelt Jennifer Delano, oprichter van PRGoeroes, een bijzonder succesvolle case uit 2023 waar zij trots op is: de samenwerking met Fectar.
De succesvolle samenwerking met Fectar
Ik ben trots op veel van mijn werk, maar als ik moet kiezen uit de meer dan veertig klanten die we vorig jaar geholpen hebben, ga ik voor misschien wel de meest gedownloade app van Nederlandse bodem: Fectar.
Fectar is een platform waarmee je zelf virtual- en augmentedreality-belevingen kunt bouwen. Die belevingen kun je bekijken op verschillende soorten apparaten. Dat kan met een VR-bril, maar ook met je smartphone. Fectar stelt hiervoor een gratis app beschikbaar. In de afgelopen zes jaar is die al meer dan zeven miljoen keer via verschillende platforms wereldwijd gedownload. Ze lopen een jaar voor op Facebooks Metaverse.
Enorm bereik met free publicity
Eind 2022 is de samenwerking gestart. Publicitair ging het enorm voor de wind. Fectar heeft een augmentedreality-les ontworpen waarmee kinderen op een veilige en interactieve manier leren om niet-ontplofte munitie te herkennen. Het is voor het eerst in de wereld dat er een les is ontwikkeld om kinderen bewust te maken van de gevaren van verschillende soorten mijnen. We bereikten honderden publicaties hiervoor in binnen- en buitenland.
De samenwerking heeft tot veel free publicity voor Fectar geleid. Het bedrijf kreeg honderden publicaties. Dankzij al deze verhalen werden binnen twaalf maanden maar liefst 1,8 miljard mensen bereikt. Let op: allemaal free publicity!
Een blijvende invloed
Nog geen twee maanden na de start werd het techbedrijf door dataplatform Dealroom.co opgenomen in zijn lijst van honderd meest veelbelovende start-ups. Dit zijn start-ups uit de Benelux waarvan het dataplatform hoge verwachtingen heeft. Fectar trok vervolgens 2,25 miljoen euro aan investeringen aan. Ook werden ze opgenomen in de lijst van KPN’s onces-to-watchlist met meest veelbelovende start-ups.
Onlangs werd bekend dat The Next Web ze heeft opgenomen in de ‘Shining Stars’-lijst. TNW schreef over Fectar: ‘Deze hottest start-ups komen uit verschillende branches, maar al deze scale-ups hebben het volgende met elkaar gemeen: ze hebben unicorn potential.’
Wij hebben alle vertrouwen in het Fectarteam en kijken uit naar de winst. ☺
Pssst, volg je ons al op YouTube? Abonneer je op ons kanaal en blijf op de hoogte van onze nieuwste updates!
Dankjewel voor het bekijken van deze video! In deze video geeft Jennifer Delano antwoord op een van de vragen die zijn gesteld naar aanleiding van haar nominatie als PR Persoon Van Het Jaar 2024 door de Dutch PR Awards.
Jennifer: ‘Ik ben vereerd om genomineerd te zijn. Jullie pr-vragen en opmerkingen zijn van onschatbare waarde voor mij en helpen me om het werk als pr-professional te verbeteren.’
We hopen dat deze video je vraag beantwoordt en je meer inzicht geeft in onze visie en aanpak op het gebied van pr. Als je nog meer vragen hebt of gewoon een praatje wilt maken, laat dan gerust een reactie achter of neem contact met ons op via onze socialemediakanalen.
Heb jij een pr-vraag? E-mail ons via contact@PRGoeroes.nl of vul het contactformulier in op onze website.