Voor contentmarketing heb je een verhaallijn nodig. Je kunt het vergelijken met een tv-serie. Tips van contentmarketingexpert Carlijn Postma.
Elke campagne is een seizoen
Bij ClipTalk17 was ook Carlijn Postma aanwezig. Ze is onder andere auteur van diverse boeken over contentmarketing. Volgens haar gaat het niet om wie je doelgroep is, maar wie je publiek wil zijn. Oftewel – je heeft een verhaallijn nodig. Je verhaallijn moet een steengoede tv-serie zijn en elke uiting hoort een aflevering van die serie te zijn. Het liefst zo dat je de afleveringen los van elkaar kunt zien. Elke campagne moet eigenlijk een seizoen zijn van die serie.
Zorg voor een geweldig script
Hoe kom je aan een geweldig script? Daarvoor heb je antwoorden nodig op deze vragen:
- Wie zijn de hoofdpersonen?
- Wat is het decor?
- Wat zijn de thema’s?
En bepaal vooral doelen: wat wil je bereiken? Naamsbekendheid? Inhoudelijke bekendheid? Loyaliteit? Sales? Iets anders? Stel doelen op het gebied van vinden, binden en activeren van jouw publiek. En dat mag concreet zijn, zoals het aantal minuten dat je wilt dat mensen kijken naar je video’s. En hoe je een partnerschap met goede conversie maakt. Zorg voor relevantie en dat je volgers je content waardevol vinden. Carlijns grootste tip: gebruik ’the hero’s journey’ – hiermee kun je de basis leggen voor het vasthouden van je publiek.
Meer informatie: https://www.thepost.nl/.
Je las een artikel van PRGoeroes, hét pr-bureau dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert
Gegarandeerd meer zichtbaarheid voor jouw bedrijf? We helpen je graag.
Zoek je een PR-bureau in de omgeving van Amsterdam, Utrecht, Den Haag of Rotterdam dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert? PRGoeroes doet dit voor jouw bedrijf! Neem vrijblijvend contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.