Journalisten zouden (werktechnisch) heel veel gelukkiger zijn wanneer elk bedrijf zijn eigen persruimte zou hebben. Maar helaas zijn er veel bedrijven die geen persruimte hebben of geeneens een idee hebben van wat dat is. Wij willen graag een bijdrage leveren om dit te veranderen. Voor al onze klanten (groot of klein) bouwen wij een eigen persruimte.
Want wij horen hoe vaak journalisten op zoek zijn naar beeldmateriaal om te kunnen publiceren. Of nog erger: ze moeten hard op zoek naar de contactinformatie om vragen te stellen over een specifiek bedrijf of om je te interviewen. Elke seconde die ze zoeken kan betekenen dat ze het opgeven en naar iemand anders op zoek gaan. Dat is natuurlijk doodzonde van alle moeite die is gestoken in het zichtbaar maken van deze zakelijke dienstverlener. Hieronder de belangrijkste redenen waarom het tijd is om als zakelijke dienstverlener een persruimte in te gaan richten.
1. Je maakt het journalisten makkelijk
Journalisten zijn vaak op zoek naar betrouwbare bronnen, feiten, beelden en contactgegevens. Met een duidelijke perspagina geef je ze alles wat ze nodig hebben op één plek – dat maakt de kans groter dat ze over jou schrijven of jullie bellen als er vragen zijn rond jullie expertise.
2. Je toont autoriteit en betrouwbaarheid
Een goed gevulde perspagina met eerdere nieuwswaardige persberichten die tot interviews leidden versterkt de geloofwaardigheid. Ook bouwt het vertrouwen: je hebt blijkbaar ervaring met de media. Daar houden redacties van, ze hebben liever geen groentje die tegen een interview opkijkt. Graag hebben ze een bedrijf dat met vertrouwen de telefoon oppakt en een goed verhaal levert.
3. Je vergroot je vindbaarheid
Media die jouw naam noemen of linken naar jouw persbericht dragen bij aan jouw zichtbaarheid en geloofwaardigheid. Ook journalisten die online research doen, komen sneller bij jou uit als je een goede perspagina hebt.
4. Je bespaart tijd bij nieuwe kansen
Als je benaderd wordt door een journalist, investeerder of potentiële klant, kun je ze direct doorverwijzen naar je perspagina met relevante informatie, beeldmateriaal en eerdere publicaties. Geen eindeloze mails meer met losse bijlagen, foto’s die wel of niet groot genoeg zijn of passen.
5. Je laat zien dat je professioneel werkt
Een perspagina straalt uit dat je voorbereid bent op publiciteit en mediaoptredens serieus neemt. Dat geeft vertrouwen, ook bij partners en klanten.
Een eigen persruimte voor jouw bedrijf? We helpen je graag
Wij verzorgen voor elke klant een handige en overzichtelijke perskamer/persruimte. Op deze online plek (powered door onze samenwerkingspartner MediaContent.eu) krijgt iedere zakelijke dienstverlener die met ons werkt een eigen pagina. Hier plaatsen we jouw nieuws door middel van nieuwswaardige persberichten, passende foto’s, jullie up-to-date logo en gewenste contactinformatie van de contactpersoon van jouw bedrijf (of die van ons, als je liever iemand hebt die dat voor je afvangt.) Ook kunnen we je eerder verstuurde persberichten online plaatsen – als je bijvoorbeeld eerder dan onze samenwerking de media bent ingegaan. Hierdoor heb je altijd al je beelden, logo’s en belangrijke communicatie-uitingen op één centrale plaats. Handig voor jullie als bedrijf, maar vooral voor de journalist en andere mediaredactieleden die meer willen weten.
Ben je een zakelijke dienstverlener en willen jullie zichtbaarder zijn richting de media? Behoefte aan een eigen perspagina/persplek? Laat het ons weten – dan gaan we in gesprek hierover! Laat hier je gegevens achter: https://prgoeroes.nl/contact/