EcoWare

EcoWare, een sociale onderneming die zich inzet voor duurzaamheid en inclusiviteit, heeft eerder dit jaar indrukwekkende impactcijfers bekendgemaakt. Dankzij de Social Handprint-tool van MAEX kan EcoWare aantonen dat elke euro omzet resulteert in een sociale impact van €1,53. Dit plaatst hen in de top van sociale ondernemingen in Nederland. PRGoeroes heeft EcoWare ondersteund bij het verspreiden van deze boodschap richting de media.

Imponerende resultaten

Uit de Social Handprint blijkt dat EcoWare met een omzet van €1 miljoen maar liefst €1,53 miljoen aan sociale en duurzame impact genereert. Deze prestatie ligt bijna vier keer hoger dan het landelijke gemiddelde van sociale ondernemingen. Directeur Freddie Krullaars zegt hierover:

“We zijn trots dat we nu met harde cijfers kunnen aantonen wat we dagelijks doen. Dit bewijst dat investeren in EcoWare zowel sociaal als financieel loont.”

De missie van EcoWare

EcoWare richt zich op het creëren van waardevolle werkplekken voor kwetsbare doelgroepen. Via circulaire projecten, zoals het refurbishen van ICT-materiaal en fietsen, biedt de organisatie zowel werkervaring als persoonlijke groei. (Let op: EcoWare is actief op zoek naar bedrijven die ICT-materialen en fietsen willen doneren.) De aanpak van EcoWare draagt bij aan een inclusieve samenleving en bevordert de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met een PSO 30+ status (waarbij minimaal 30% van de medewerkers uit kwetsbare groepen komt) is EcoWare een voorbeeld van sociaal ondernemerschap.

Free publicity-resultaten

PRGoeroes ontwikkelde een passende mediapitch om de impactcijfers en circulaire aanpak van EcoWare in de schijnwerpers te zetten. De pitch werd gericht op nieuwsmedia en vakmedia rondom duurzaamheid. Onze tools identificeerden 11 online publicaties met een gezamenlijk bereik van meer dan een kwart miljoen lezers. Dit is exclusief alle media die achter een betaalmuur staan en tijd besteed aan podcasts, radio en tv. DuurzaamActueel publiceerde als eerste het nieuws over de 1,5 miljoen euro aan sociale impact. Daarna volgden ondernemersmedia zoals IntoBusiness en WeesMeer, de lokale publicatie ZoetermeerActief en het landelijke medium NL Magazine. Later dit jaar was EcoWare twee keer te gast bij het Glazen Radiohuis in Delft, wat niet alleen goede gesprekken opleverde, maar ook mooie beelden.