Het Hong Kong Design Centre presenteerde dit jaar voor de eerste keer een project op de Dutch Design Week in Eindhoven. Daarvoor reisde een aantal ontwerpers af vanuit Hongkong naar Nederland.  PRGoeroes werd ingeschakeld om te zorgen voor de PR-activiteiten rond dit project.

De Dutch Design Week duurde van 21 t/m 29 oktober en werd op verschillende locaties in Eindhoven gehouden. Het is het grootste designevenement van Noord-Europa en vindt jaarlijks eind oktober plaats.

Het project uit Hong Kong was getiteld ((Capsule)). Het was een cirkelvormig ontwerp dat het unieke stadslandschap van Hong Kong en culturele en sociaaleconomische ontwikkelingen zoals vergrijzing, drang naar inclusiviteit en nog veel meer weerspiegelde. Het gehele ontwerp was samengesteld en geproduceerd door het Hong Kong Design Centre, directeur Vivienne Yu van het creatief bedrijf Story Lab en creatief bureau Number2.

De ((Capsule)) was onderdeel van een officiële designuitwisseling tussen Nederland en Hongkong. Het project werd ook financieel ondersteund door de regering van Hongkong.

De ontwerpers uit Hong Kong trokken met hun creaties de aandacht van veel bezoekers van de Dutch Design Week. Ze lieten bijvoorbeeld hun creaties zien van duurzame sneakers, modieuze kleding voor ouderen of een duurzaam mahjongspel. Of een manier om blinden toch te laten genieten van schilderijen.

PRGoeroes heeft voor het Hong Kong Design Centre met succes free publicity artikelen verzorgd in Weesmeer, DutchTechOnHeels, Eindhoven040.nl en Het Consumentenbelang. In totaal kreeg het 320 vermeldingen, met 304 miljoen impressies en een mediawaarde van € 7,6 miljoen.