Pulse4all

Pulse4all

Pulse4all richt zich op het toegankelijk maken van levensreddende AED’s in Europa, te beginnen in Nederland, het VK en Frankrijk. Zij bieden als enige aanbieder een circulair en duurzaam abonnementsmodel voor AED’s, waarbij klanten voor €35 per maand gegarandeerd zijn van een altijd werkende AED zonder extra kosten.

PRGoeroes ontwikkelde een doeltreffende PR-aanpak om zichtbaarheid en geloofwaardigheid op te bouwen. Het doel was om free publicity te genereren en de missie van Pulse4all – het redden van levens met toegankelijke AED’s – breed onder de aandacht te brengen.

PR-resultaten voor Pulse4all

Binnen een maand na de start van de campagne kreeg oprichter Peter Houtzagers media-aandacht in (vak)media zoals InHetNieuws, MT/Sprout, WeesMeer, NL Magazine en Het Ondernemersbelang. Ook werd Pulse4all in nieuwsberichten genoemd over de financiering van €5 miljoen die zij wisten op te halen. Internationaal schreven onder andere Blogarama en Silicon Canals over deze innovatieve scale-up.

In totaal werden (exclusief offline publiciteit zoals nationale radio- en tv-aandacht, podcasts en artikelen achter een betaalmuur) 17 vermeldingen gemeten, met een bereik van 2,2 miljoen impressies en een mediawaarde van €31.700.

Met deze zichtbaarheid heeft Pulse4all een stevige basis gelegd om verder te groeien en haar missie uit te breiden naar meer Europese landen zoals Duitsland, UK en Zweden.