StyleSearch, een internationaal online fashionplatform, lanceerde op 14 juni een belangrijke upgrade van hun platform. Om deze belangrijke update te in de media promoten, kreeg het platform hulp van PRGoeroes.

Met behulp van krachtige Artificial Intelligence (AI) stelt StyleSearch consumenten in staat om te zoeken naar kleding en accessoires. Wat ooit begon als een bètaversie, is nu getransformeerd tot een volwassen platform met sterk verbeterde AI-functies en geïntegreerde stijlen van invloedrijke fashion influencers.

StyleSearch richt zich voornamelijk op mannen en vrouwen tussen de 20 en 45 jaar. Dit is een doelgroep die vaak online winkelt bij diverse retailers. Op het platform van StyleSearch hebben zich bekende winkels zoals Asos, De Bijenkorf, Mango en Stradivarius aangesloten.

“Onze ambitie is om de ultieme klantbeleving te realiseren waarbij je elk product kunt vinden en makkelijk influencer looks kunt shoppen. We willen hiermee een toonaangevende speler worden in de fashiontech-industrie. Daarnaast hebben we ’s werelds eerste BI-tool ontwikkeld, met heel slimme AI-componenten, om de meest succesvolle influencers te identificeren”, stelt mede-oprichter van StyleSearch, Orpheo Bena.

PRGoeroes heeft voor StyleSearch succesvol free publicity artikelen verzorgd op Computable, Channelweb, Emerce en WeesMeer. In totaal kreeg het 22 vermeldingen, met 620 duizend impressies en een mediawaarde van € 24,4 duizend.