U-Diet

U-Diet

U-Diet biedt een uniek online programma voor leefstijlinterventie, gebaseerd op wetenschappelijk bewezen methodes en begeleid door erkende diëtisten. Met behulp van een gebruiksvriendelijke app ondersteunt U-Diet mensen om een gezonder gewicht te bereiken en dit op lange termijn te behouden. De combinatie van deskundige begeleiding en slimme technologie maakt U-Diet een pionier op het gebied van duurzame leefstijlverandering.

PRGoeroes ontwikkelde naar aanleiding van het eenjarig bestaan van deze start-up een strategische mediapitch, gericht op lokale, regionale, landelijke en vakmedia. Dit leverde diverse publicaties op, waaronder een interview met U-Diet collega Nahum Pang in De Telegraaf (online en offline), een uitnodiging om kennis te delen via Studio Erasmus eindigde op Open Rotterdam. Ook deelde co-founder van U-Diet, wetenschapper Dr. Kirsten A.C. Berk haar inzichten op Radio Rijnmond.

PR-resultaten voor U-Diet

Er werd in december een onderzoek gedaan naar wat de Nederlander dacht over te veel eten tijdens de aankomende feestdagen. Deze onderzoeksresultaten publiceerden op Nieuws.Marketing, in een artikel op AD.nl (online en offline), PZC en diverse andere media. Een van de klanten van U-Diet werd geïnterviewd door De Telegraaf. Het artikel over de lancering van U-Diet haalde de meest gelezen Amazing Erasmus MC-artikelen van 2024. In totaal behaalde U-Diet in de eerste drie maanden meer dan twaalf online vermeldingen, goed voor 1.300.000 impressies en een mediawaarde van €12.800. Deze resultaten zijn exclusief publicaties achter betaalmuren en offline exposure (zoals Telegraaf, PZC, radio-interviews en het AD.)

Met deze succesvolle mediacampagne heeft U-Diet niet alleen haar zichtbaarheid vergroot, haar positie als in de gezondheids- en versterkt en tientallen nieuwe klanten gevonden.