Wat zet je eigenlijk in zo’n persbericht als het over jezelf gaat?
Onlangs moesten wij, PRGoeroes, zelf in de publiciteit. Hoe we dat aanpakten, lees je hier.
Stap 1: Behandel jezelf als klant
Het is heel wat anders om een zakelijke dienstverlener aan media-aandacht te helpen, dan om zelf die zakelijke dienstverlener te zijn. Dat bleek maar weer. Wat zet je eigenlijk in zo’n persbericht als je het zelf bent? Ineens bleek de afwachtende houding van klanten stukken begrijpelijker. Uiteindelijk kozen we ervoor om onszelf als een klant te behandelen – en vanaf toen ging het van een leien dakje.
Stap 2: Van briefing naar persbericht
We maakten een briefing met alle informatie over de rebranding en onze doelstellingen. Onze copywriter maakte er een geweldig persbericht van en daarna verspreidden we het nieuws, zoals we het voor onze klanten zouden doen. Met passende foto’s van ons team en vanuit een online perspagina. Hier zijn tot in lengte van dagen alle persberichten en rechtenvrij te publiceren foto’s te vinden over PRGoeroes. Handig om op deze manier online vindbaar te zijn en blijven.
Stap 3: Publiciteit rond freepublicityspecialist
Het nieuws van de rebranding werd opgepakt door allerlei (vak)media uit de marketing, waaronder Emerce, Fonk, Marketing Report, AboutMedia etc.
Ook ondernemersmedia zoals Het Ondernemersbelang, Bizbangboom en WeesMeer publiceerden het nieuws.
Lokale media als NL Magazine, HC Nieuws en Amsterdam 020 besloten het bericht op te pakken. Oftewel een mooi publicitair resultaat voor een bericht rond een naamswijziging.
Stap 4: Van pr naar marketing
Al met al kijken we terug op een mooie publicitaire lancering. Na al die media-aandacht is het tijd om het goede nieuws door te vertalen naar de marketing. Daarom deze blog en alle socialmediaposts hierover.
Ook een naamswijziging die eraan komt? Of heb je een andere boodschap die je graag via de media bekend wilt maken? Plan hier een korte call in om van gedachten te wisselen.