Vorig jaar waren er genoeg excuses om niet aan zichtbaarheid te willen werken. Er was geen kabinet, er was een oorlog in Europa en natuurlijk de krimpende economie. Er is het een en ander opgelost, maar een klant van mij vertelde me begin dit jaar al: er gaan heel wat bedrijven failliet dit jaar. Ik sprak hem vorige maand: twee klanten van hem waren uit het niets failliet. 100k die hij niet meer terug verwacht te zien. Een van onze leveranciers heeft het derde kwartaal ook niet overleefd. Maar nu de hamvraag: hoe ga jij ervoor zorgen dat jouw bedrijf dit jaar wel overleeft?
Een bedrijf laten overleven en/of laten groeien
Hoe je ervoor zorgt dat jouw bedrijf dit jaar overleeft of groeit, is door nieuwe klanten (jou te laten) vinden en de huidige klanten te behouden. Maar hoe maak je dat nu makkelijker?
Het antwoord is: door ervoor te zorgen dat als het gaat over jouw vak, jouw expertise, jij te vinden bent. Google je jouw vak? Dan zijn er allemaal interviews te vinden van jullie in (vak)media. Een podcast over jouw vak? Iemand van jouw bedrijf zit erin. Het moet geen vraag zijn of je in de top van experts te vinden bent – alle publiciteit en aandacht maken dat duidelijk. En dat is natuurlijk schitterend doorvertaald in jullie marketing.
Kun je nog steeds free publicity aantrekken in 2024?
Wij krijgen elke klant gepubliceerd. Fynch Mobility wilde laten weten dat ze er zijn. Deze zakelijke dienstverlener trok met hun verhaal de aandacht van meer dan 38 media en 10,5 miljoen mensen lazen het. Klayr wilde zowel in Nederland als in de internationale media hun bedrijf laten zien. Het zorgde voor meer dan 166 publicaties en 144,2 miljoen lezers. De oprichter van Klayr noemt de publiciteit cruciaal voor het verankeren van onze naam binnen de Nederlandse zakelijke ecosystemen.
Wil jij jullie bedrijf verankeren in Nederland (en andere landen)? Bericht ons hier.