Wij pakken een succesvol persbericht in zeven stappen aan.
Hoe schrijf je een succesvol persbericht?
Hieronder vind je de stappen voor een succesvol persbericht. Let op: deze zeven stappen zelf uitvoeren maakt een persbericht niet tot een succes. Je hebt hiervoor nieuws nodig om in het persbericht op te nemen én de juiste contacten om dit nieuws mee te delen. Het is onze passie om bedrijven zichtbaar te maken. Om dit voor elkaar te krijgen maken we nieuws en zorgen we dat dit wordt gepubliceerd.
Stap 1 naar een succesvol persbericht: Schrijven
Een persbericht laten publiceren valt of staat met het nieuws, maar goed nieuws heeft ook een goede presentatie nodig. De eerste stap die we zetten is het schrijven van een goede, inhoudelijke opzet van het persbericht. Belangrijk is om er een aantal titels bij te schrijven. Handig om later de juiste uit te kiezen. Maar ook handig wanneer je meerdere soorten media wilt bereiken. Bij lokale media is het slim om duidelijk te maken dat het om een lokaal bedrijf/initiatief gaat.
Stap 2 naar een succesvol persbericht: Copywriterscheck
Dan zijn we daarna heel blij met de copywriterscheck. Ons teamlid maakt er een persbericht van dat teksttechnisch helemaal correct is. Namen worden gecheckt. Interpunctie wordt netjes in orde gebracht. De spelling is foutloos. Oftewel – het persbericht is om door een ringetje te halen.
Stap 3: Groen licht opdrachtgever
Wij sturen nooit een persbericht uit voordat er groen licht is van de opdrachtgever. Het moet inhoudelijk kloppen. Een persbericht heeft een heel andere stijl dan een commercieel bericht dat je verstuurt als nieuwsbrief. Of die van een reclameblad. Hoe meer er wordt aangepast in de stijl van het persbericht, hoe minder sterk het wordt.
Stap 4: Versturen naar de media
Een essentieel onderdeel van een werkend persbericht is dat je het doorstuurt naar potentieel geïnteresseerde media. Lees: niet altijd naar iedereen. Nee, naar geríchte media. En het liefst persoonlijk gestuurd.
Stap 5: Pushen
Op dit punt komt het verschil tussen de zoekende ondernemer en de ervaren pr-agent om de hoek kijken. Het pushen van een persbericht. Dat kan alleen wanneer je contacten hebt met die ene journalist of dat magazine én als je weet wat je dan gaat zeggen of doen.
Stap 6: Meten publiciteit
Wij hebben een partner die meet hoeveel er wordt gepubliceerd online. Hoeveel tweets erover worden getweet én waar er online wordt gepubliceerd. Nog leuker: hoeveel pr-waarde deze publiciteit heeft. Want meten is weten!
Stap 7: Afbeeldingen maken publiciteit
Je hebt niet zo heel veel aan publiciteit wanneer je die niet gebruikt om te laten zien wie je bent. Deel online jouw publicaties. En pas waar nodig je perspagina aan.
Tot zover de zeven stappen die wij zetten om een scorend persbericht te krijgen. Heb je nieuws om naar buiten te brengen? We zetten deze zeven stappen graag voor jou!
Gegarandeerd meer zichtbaarheid voor jouw bedrijf? We helpen je graag
Zoek je een PR-bureau in de omgeving van Amsterdam, Utrecht, Den Haag of Rotterdam dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert? PRGoeroes doet dit voor jouw bedrijf! Neem vrijblijvend contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.
In deze video leggen we uit wie we zijn en wat we doen. Benieuwd naar de mogelijkheden van free publicity voor jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag.