DelanoPR pakt een succesvol persbericht in zeven stappen aan. Hieronder vindt u de stappen voor een werkend persbericht. Let op: deze zeven stappen zelf uitvoeren maakt een persbericht niet tot een succes. U hebt hiervoor nieuws nodig om in het persbericht op te nemen én de juiste contacten om dit nieuws mee te delen. Het is onze passie om bedrijven zichtbaar te maken. Om dit voor elkaar te krijgen maken we nieuws en zorgen we dat dit wordt gepubliceerd.
1 – De eerste stap naar een scorend persbericht: schrijven
Een persbericht laten publiceren valt of staat met het nieuws, maar goed nieuws heeft ook een goede presentatie nodig. De eerste stap die we zetten is het schrijven van een goede, inhoudelijke opzet van het persbericht. Belangrijk is om er een aantal titels bij te schrijven. Handig om later de juiste uit te kiezen. Maar ook handig wanneer u meerdere soorten media wilt bereiken. Bij lokale media is het slim om duidelijk te maken dat het om een lokaal bedrijf/initiatief gaat.
2 – De tweede stap naar een scorend persbericht: copywriterscheck
Dan zijn we daarna heel blij met de copywriterscheck. Ons teamlid maakt er een persbericht van dat teksttechnisch helemaal correct is. Namen worden gecheckt. Interpunctie wordt netjes in orde gebracht. De spelling is foutloos. Oftewel – het persbericht is om door een ringetje te halen.
3 – De derde stap naar een scorend persbericht: groen licht opdrachtgever
Wij sturen nooit een persbericht uit voordat er groen licht is van de opdrachtgever. Het moet inhoudelijk kloppen. Een persbericht heeft een heel andere stijl dan een commercieel bericht dat u verstuurt als nieuwsbrief. Of die van een reclameblad. Hoe meer er wordt aangepast in de stijl van het persbericht, hoe minder sterk het wordt.
4 – De vierde stap naar een scorend persbericht: versturen naar de media
Een essentieel onderdeel van een werkend persbericht is dat u het doorstuurt naar potentieel geïnteresseerde media. Lees: niet altijd naar iedereen. Nee, naar geríchte media. En het liefst persoonlijk gestuurd.
5 – De vijfde stap naar een scorend persbericht: pushen
Op dit punt komt het verschil tussen de zoekende ondernemer en de ervaren pr-agent om de hoek kijken. Het pushen van een persbericht. Dat kan alleen wanneer u contacten hebt met die ene journalist of dat magazine én als u weet wat u dan gaat zeggen of doen.
6 – De zesde stap naar een scorend persbericht: meten publiciteit
Wij hebben een partner die meet hoeveel er wordt gepubliceerd online. Hoeveel tweets erover worden getweet én waar er online wordt gepubliceerd. Nog leuker: hoeveel pr-waarde deze publiciteit heeft. Want meten is weten!
7 – De zevende stap naar een scorend persbericht: afbeeldingen maken publiciteit
U hebt niet zo heel veel aan publiciteit wanneer u die niet gebruikt om te laten zien wie u bent. Deel online uw publicaties. En pas waar nodig uw perspagina aan.
Tot zover de zeven stappen die DelanoPR zet om een scorend persbericht te krijgen. Hebt u nieuws om naar buiten te brengen? We zetten deze zeven stappen graag voor u!