Hoe zet je een nieuw bordspel met internationale ambities succesvol in de markt? Voor Double Lucky 7 van Blue Circle Games ontwikkelden we een gerichte PR-aanpak. Met een sterk verhaal, passende invalshoeken en het juiste medianetwerk realiseerden we in korte tijd zichtbaarheid bij ruim 600.000 potentiële spelers.
Het moment waar Henri Groels en Koen Klomp maanden naartoe werkten, was eind 2024 eindelijk daar. Eind 2024 introduceerden de trotse oprichters van Blue Circle Games hun strategische gezelschapsspel Double Lucky 7 aan het publiek. In de eerste weken van hun lancering (het spel is nog geen zes weken uit nu ik (Jennifer) dit schrijf) – zijn er al een paar duizend exemplaren verkocht. Of ik wilde helpen met de uitrol richting de media. Sure!
Van corona-idee tot realiteit – mijn familie vond het ook wat tijdens kerst
Double Lucky 7 is een innovatief bordspel dat strategie en geluk op een spannende manier combineert. Het spel werd ontwikkeld tijdens de coronaperiode en staat garant voor uren speelplezier met familie of vrienden. Henri en Koen vertellen: “Tijdens corona ontstond – uit de liefde voor spelletjes – dit eigen spel. Een die zowel ervaren spelers uitdaagt als toegankelijk is voor beginners.”
Ik nam het spel mee tijdens kerst bij familie en zelfs mijn achtjarige dochter zat al snel in het spel met haar oma en oudste nicht. Dat mag tellen als een spelhit!
Internationale ambities
Begin 2025 breiden Henri en Koen hun succes uit naar de Verenigde Staten via Kickstarter. “Hoewel ons spel al geproduceerd is, gebruiken we Kickstarter om een groot publiek te bereiken,” legt Koen uit. “Amerikanen houden van dit soort spellen, en we hebben vertrouwen in een succesvolle lancering.”
PR-resultaten voor Double Lucky 7
De publiciteit die het schrijven van een persbericht en het pitchen aan de juiste journalisten opleverde, was mooi. Regionaal mocht een van de bedenkers – Henri – zijn verhaal doen bij Omroep Brabant en het spel met een van de journalisten spelen.
Ook lokale media pikten het nieuws op, zoals 1Kempen en Lokaal Nieuws Helmond.
Ook in Eindhoven werd de lancering van het spel opgemerkt. Lees het artikel van Eindhoven040 of bekijk de vermelding op het zakelijke platform Ondernemersbelang. De publicatie op Ondernemersbelang zorgde voor allerlei reacties van mensen die het spel wilden kopen en verkopen.
De PR-campagne leverde (excl. offline aandacht, de online en radio-aandacht van Omroep Brabant, de nog te verschijnen magazine/podcastinterviews en aandacht achter betaalmuren) al meer dan 10 publicaties op, met een waarde van 15.300 euro aan gratis media-aandacht en meer dan 612.100 lezers.
Double Lucky 7 is te verkrijgen via de officiële website van het spel.
Wil je hulp bij het promoten van jouw uitvinding of creatie?
Stuur ons hier een bericht en we nemen contact met je op!