Waarom zou je een PR specialist bellen? Er zijn tal van redenen om samen te werken met een public relations specialist, maar het komt erop neer dat je accurate en gunstige berichtgeving over jouw merk in de media en voor het publiek moet krijgen. Hier zijn zeven redenen om een pr-specialist te bellen.
1. Je hebt nieuws te delen
De eerste, en meest voorkomende reden om een PR specialist te bellen is als je groot nieuws uit je organisatie te delen hebt. Als je een productlancering, rebranding, overname of ander nieuws hebt, kun je een PR-bureau bellen.
2. Valse beelden/misvattingen over je merk verspreiden zich
Er is niets erger dan te ontdekken dat onjuiste informatie over je organisatie zich verspreidt in het nieuws, vooral als het negatief is. Een PR-specialist kan je helpen bij het beheersen van problemen of crises, door op te treden als contactpersoon tussen je bedrijf en de media, om de juiste informatie naar buiten te brengen.
3. De branche verandert snel
Als jouw bedrijfstak zich snel ontwikkelt, is de kans groot dat je een nieuwswaardig en actueel verhaal te vertellen hebt over je organisatie, vooral als je bedrijf iets geheel nieuws innoveert voor de bedrijfstak. Een PR-bureau kan helpen dat verhaal te vinden en te ontwikkelen.
4. Je hebt zware concurrentie (die al in het nieuws is)
De meeste bedrijven hebben wel enige concurrentie, maar hoe meer concurrentie, hoe moeilijker het kan zijn om gesprekken aan te gaan met de media en het grote publiek. De kans is groot dat je concurrentie al samenwerkt met een PR-bureau om hun berichtgeving te ontwikkelen. Raak niet verloren achter je concurrentie! Neem contact op met een public relations specialist om je bedrijf net zo populair, of populairder, te krijgen dan jouw concurrenten in de media.
5. Je hebt extra ondersteuning nodig voor een campagne
Als je een campagne of groot evenement plant, dan kan PR de megafoon zijn om de boodschap kracht bij te zetten. Werk strategisch samen met een public relations-specialist om je campagne of evenement bekend te maken.
6. Je hebt geen reclamebudget
PR kost doorgaans niet zo veel als adverteren. Over het algemeen zijn PR-activiteiten verdiende kansen, wat betekent dat je PR-bureau, jouw organisatie en verhaal zal helpen matchen met journalisten en publicaties die op zoek zijn naar verhalen zoals dat van jou. Dus jij hoeft meestal niet te betalen om PR-aandacht te krijgen.
7. Je hebt geen tijd om het allemaal zelf te doen
Veel kleine bedrijven willen al hun marketing en public relations zelf doen. Dit kan in het begin te doen zijn, maar realistisch gezien, heb je belangrijkere dingen te doen met je tijd en een public relations bureau is gespecialiseerd en heeft jarenlange ervaring om de resultaten te krijgen die je nodig heb.
Bel vandaag nog een PR specialist
Zelfs als je al goed PR-werk doet, kan een PR-professional of -bureau jouw berichtgeving en bereik naar een hoger niveau tillen. Een getrainde public relations specialist kan jouw nieuws op het juiste moment bij de juiste mensen brengen, wat het verschil kan maken tussen een algemene vermelding van je bedrijf en een hoofdartikel.
Gegarandeerd meer zichtbaarheid voor jouw bedrijf? We helpen je graag
Zoek je een PR-bureau in de omgeving van Amsterdam, Utrecht, Den Haag of Rotterdam dat media-aandacht en zichtbaarheid voor jou en jouw bedrijf genereert? PRGoeroes doet dit voor jouw bedrijf! Neem vrijblijvend contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.